جا مسواکی خلاء مجهز به سیستم ضدعفونی کننده

عنوان اختراع: جا مسواکی خلاء مجهز به سیستم ضد عفونی کننده

شماره ثبت اختراع: 90503

تاریخ ثبت: 22/11/94

مالک و مخترع: مجید حامدتابعی

تلفن تماس با مخترع: 09377812008

خلاصه اختراع:

«جا مسواکی خلاء مجهز به سیستم ضد عفونی کننده» دستگاهی است که به عنوان یک سیستم تهویه مطبوع اختصاصا برای مسواک طراحی شده است و زمینه ی فنی آن در حوزه های مهندسی مکانیک سیالات، مهندسی برق الکترونیک و دندانپزشکی می باشد. با علم بر این مسئله که نگهداری مسواک در شرایط آلوده می تواند باعث انتقال انواع میکروب ها به دهان و عامل ایجاد بسیاری از بیماری ها چه در دهان و دندان و چه در سایر اعضای بدن گردد، اما متأسفانه امروزه در اکثر منازل به واسطه ی نوع معماری ساختمان و ناگزیر بودن، مسواک ها در فضای آلوده ی مجاور با سنگ توالت نگهداری می شوند که باعث نشستن هوای آلوده به میکروب ها روی مسواک می شود. مشکل دیگری که در نگهداری مسواک وجود دارد مرطوب ماندن آن خصوصا در درپوش پلاستیکی  است که بیشتر باعث جذب میکروب ها می شود. جامسواکی خلاء، مسواک را در یک ظرف بسته نگهداری می کند و با تخلیه ی هوای داخل ظرف باعث می شود تا علاوه بر ارتباط نداشتن مسواک با هوای آلوده، در دمای اتاق خشک نیز بشود. این دستگاه همچنین شامل اسکن یو وی به عنوان سیستم ضد عفونی کننده می باشد.

بررسی اختراع:

اساس کار این اختراع بر این مبناست که وقتی فشار هوا وجود نداشته باشد و درواقع در شرایط خلاء ، هیچ مایعی نمی تواند به حالت مایع باقی بماند و به بخار تبدیل می شود. این مسئله را به راحتی می توانید با یک سرنگ آمپول بدون سوزن آزمایش کنید. اگر یک سرنگ را تا نیمه آب کنید و دستتان را جلوی خروجی آن بگیرید تا هوا نتواند وارد سرنگ شود و سپس سرنگ را به بالا بکشید، نیمه ی دیگر سرنگ هیچ هوایی ندارد و تقریبا به حالت خلاء در می آید. در این شرایط آب داخل سرنگ در همان دمای اتاق شروع به جوشیدن می کند و شما می توانید حباب های جوشش آب را درون آن ببینید. استفاده از این فناوری در جامسواکی باعث می شود تا زمانی که مسواک مرطوب را درون دستگاه می گذرایم، در همان لحظات اولیه و در دمای اتاق بدون حرارت دیدن خشک شود. بدیهی است که رطوبتی که در حالت معمول بر روی مسواک باقی می ماند، فضای خوبی برای رشد باکتری ها فراهم می کند. از این نظر خشک شدن مسواک بسیار در نگهداری بهداشتی آن کمک می کند. علاوه بر این یک سیستم اشعه ی یو وی در این دستگاه تعبیه شده است. این سیستم گرچه دستگاه را کامل تر کرده است، اما باید در نظر داشته باشیم که اشعه ی یو وی برای ضدعفونی کردن سطوح پلاستیکی چندان کارآیی ندارد. تولید این دستگاه بدون اشعه ی یو وی نیز کارآیی کافی را خواهد داشت. در واقع باید اذعان داشت که گام مهم نوآوری این اختراع نیز ، همان مسئله ی خشک کردن مسواک بدون حرارت دادن و نگهداری آن در همان فضای بهداشتی است.

ضمن آروزی موفیقت روز افزون برای مخترع این محصول، جناب آقای مجید حامدتابعی، شما عزیزان می توانید جهت تهیه ی محصول و یا مشارکت در تولید یا فروش آن مستقیما با ایشان تماس حاصل فرمایید.

تلفن تماس مخترع: 09377812008  آقای مجید حامدتابعی

**یادآوری: بدیهی است که هرگونه بهره برداری مادی و معنوی از یک اختراع، تا بیست سال پس از تاریخ ثبت، صرفا متعلق به مالکین و مخترعین آن اختراع بوده و بهره برداری سایرین، منوط به کسب رضایت رسمی از مالکین و مخترعین می باشد. هرگونه استفاده ی بدون رضایت مالکین و مخترعین، پیگرد قانونی به همراه دارد.

**برای مشاهده ی جزئیات بیشتر اختراع، می توانید از لینک مرجع زیر استفاده نمایید.

لینک مرجع اختراع جا مسواکی خلاء مجهز به سیستم ضد عفونی کننده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *